tisdag, december 04, 2007

Networking without net

Åh, vilken frustration man kan få av att nätet ligger nere. För det gjorde det sedan lunch i dag på Saco, och tydligen fortfarande eftersom jag fortfarande inte kommer åt min Outlook Web Access. Men, det är då man upptäcker alla de saker man kan ägna sig åt som inte kräver nättillgång. Ja, alla de där sakerna man nästan inte gör för att man blir distraherad av typ bloggar, Facebook och så vidare. Typ förbereda fredagens seminarium om huruvida utbildning är lönsamt i dagens samhälle.

Men därför vet jag heller ingenting om vad som hänt i världen idag. Jag kom nyss hem och har inte sett på TV och inte läst någon tidning. Däremot har jag varit på glöggmingel hos LSU, haft möte med Klara och dessutom lite hastigt och lustigt varit värdinna för ett trettiotal glada europeer som hade kulturell afton (det påminner mig lite om när jag en gång i Uppsala inom loppet av en kvart tillsammans med internationella sekreteraren på kåren blev ansvarig för en gigantisk grupp utbytesstudenter som just anmält och som skulle på barrunda. Jag fann mig bra då, och jag fann mig bra nu).

Imorgon ska jag ut till Solna för att träffa Erik Blix för en inspirationsförmiddag. Därefter ska jag luncha med Christoffer som är pol.sak för Beatrice Ask och som även sitter i Stockholms utbildningsnämnd, och sedan träffa min mentor.

Inga kommentarer: