måndag, februari 01, 2010

Skor

Mitt första heltidsjobb efter studenten var som säljare på Din Sko på Drottninggatan. Det var riktigt kul, jag fick dessutom internutbildning för att vara både dekoratörsansvarig samt Ecco-ansvarig (som det sistnämnda fick jag också åka på kurs i Varberg där jag fick lära mig en massa vettiga saker som jag haft nytta av oavsett vad jag arbetat med därefter. Faktiskt!).

Men nu fick jag precis en uppenbarelse att den där skofetischisten som jag en gång var, hon som köpte 25 par skor på ett år och så, hon finns inte kvar. Jag har ju noll koll. Jag surfar runt på olika skobutiker på nätet och inser att Wedins skor inte finns längre. Det är ju det som är Eurosko.
Nog för att Wedins skor var billiga skor- men låter inte Eurosko lite väl mycket Euroshopper? Typ så långt i från Jimmy Choo och Manolo Blahnik man kan komma? Kanske är det ett sundhetstecken att inte känna till det namnbytet?

Inga kommentarer: