fredag, februari 26, 2010

Don't stop beliving

Musik. Underbara livsnödvändiga musiken. Jag drar en lättnadens suck när Mymlans bloggutmaning inte handlar om de tio bästa låtarna i världen eller något sånt, utan ett valfritt tema. En vecka med över tjugo minusgrader i flera dagar och tidernas trafikkaos, det är självklart för mig vad temat blir. Temat blir ju vår!

Vår Vår

Kommentarer?
Tja, Marit Bergman och Håkan Hellström har de senaste dryga tio åren förgyllt sommarmusiken. Med Håkan framförallt var väl det svåra att välja VILKEN låt. Skulle det vara En midsommarnattsdröm som vi dansade i timmar till den där midsommaraftonen hos Teresa? Eller skulle det vara För en lång lång tid som jag och Daniel sjöng så mycket för två somrar sedan. Nej, det fick bli Trubbel, som ju inte ens är Håkan från början. Bara för att det var en sådan underbar vårkvällsnatt där jag och min korridorare Linda och Emil lyssnade till Håkan och drack drinkar till åtta på morgonen. Sådana kvällar måste man påminna sig om i grådasket.

U2 och deras bästa låt från senaste skivan. En av förra årets höjdpunkter var konserten i Berlin förstås. Solen i ögonen- många Winnerbäcks konserter har det blivit under somrarna som gått. Klart det ger vår och sommarkänslor!

The luckiest, så vacker och också påminnelse om småljumma balkongkvällar med ett glas vin i handen. Sebastien Tellier, en skön låt. Jag gillar sköna låtar, och sköna typer som Tellier. Journey, och älskade Eirans favoritlåt. Och just nu så ska vi väl heller inte sluta tro på våren?
Isreal "Iz" Kamakawiwo'ole. Härligt!

Inga kommentarer: