fredag, februari 05, 2010

Flytt


Bild från Wikipedia

Då jag någon dag efter studenten flyttat in i min dåvarande pojkväns fars bostadsrätt i Hässelby Gård påbörjade jag också min bostadskarusell. Sedan dess har jag bott i ett slags kollektiv i London, hemma hos min pappa i Gävle, i studentkorridor i Karlstad, i egen hyreslägenhet i Gävle, i delad hyreslägenhet med en kompis, hemma hos min pappa, i delad hyreslägenhet med först två och sedan tre kompisar, i studentkorridor i Uppsala, i egen hyreslägenhet i Sundsvall, i delad studentlägenhet i Uppsala, i andrahandslägenhet med kompis, i rivningslägenhet med kompis i Stockholm, i andrahandslägenhet med kompis, i andrahandslägenhet själv och i andrahandslägenhet med Eiran.

Och nu, i helgen, känns det som om denna för många rätt typiska flyttkarusell kanske har hittat sitt slut för ett bra tag. I morgon flyttar vi till vår egen hyreslägenhet i Hjulsta. Där har de flesta inte varit - och om man inte känner någon där så är anledningarna att åka dit lätträknade. Inget centrum direkt utan en närbutik och pizzeria, mycket naturområden, trevligt folk och en underbar lägenhet. Det är det nya nu helt enkelt.

Över till den givna följdfrågan, hur länge stod vi i kö? I tre år, och det tror jag inte var en nödvändighet för att få lägenheten. Jag har helt enkelt prioriterat att bo dyrt och i andra hand men centralt. Livet har olika faser.

Inga kommentarer: