onsdag, februari 24, 2010

Hej Konsument: Eva Westerberg

S-bloggaren Erik Laakso har jag känt till rätt länge, men det är först nyligen vi börjat ha lite kontakt över nätet. Hittar nu på hans blogg att han följer Alexandra Einerstam uppmaning att genomföra en “Hej konsument”. En uppmaning jag gärna hänger på!

Eva Westerberg är en liberal skribent som till vardags arbetar på tankesmedjan Timbro, och på fritiden skriver på makthavare.se. Hon har nyss gjort resan att flytta från Stockholms innerstad med utsikt över Riddarfjärden till en större lägenhet i förorten. Vuxenpoängen tickar helt enkelt in, tillsammans med blivande maken Eiran.

Bästa promenad: Monteliusvägen längs med Söder Mälarstrand.
Favoritgata:
Favoritdrink: Mojito
Bästa mikromaten: Popcorn är det absolut bästa man kan göra i en micro
Favoritförort:Har precis flyttat till Hjulsta och känner stor kärlek.
Fikar gärna på:Vetekatten
Bästa kaffet:Slutade att dricka kaffe i december.
Bästa konsertlokalen: Cirkus
Bästa baren: Riche
Här bjuder jag mamma på middag: Gärna hemlagat. Särskilt nu när vi har ett sådant underbart kök.
Senast sedda teater-/dansföreställning: Baryshnikov på Dramaten förra våren
Senast sedda utställning: Tekniska museets fasta utställningar
En bra gåbortpresent: En bok, t ex Flyt!
Favoritlyxartikel: Estée Lauder krämer av olika slag.
Läser just nu: Madame de Pompadour av Herman Lindqvist
Favoritråvara: Grönsaker.
Favoritfärg: Rött
Favoritmärke:
Dricksprocent: Mellan 0 och 15 %
Motionerar: Ja, med oregelbundna mellanrum
Favoritaccessoar: En schysst väska
Det dyraste jag har köpt: Hmmm... jag undrar om jag faktiskt inte precis köpt min dyraste pryl, vår nya tvättmaskin. Jag tror nästan det.
Lyssnar på: Spotifylistor
Bästa förfestmusiken: ABBA
Mitt sämsta köp någonsin: Kläder som inte alls varit min stil, något jag insett för sent.
Senaste impulsköp: Hushållsnära tjänster
Senaste secondhandfyndet: Sockerskål och mjölkkanna
Användbar pryl: Mobilen förstås
Mode jag aldrig vill se igen: Tajta låga jeans där stringtrosorna sticker upp långt.
Bil/Transportmedel: Buss, taxi eller tunnelbana
Återvinner: Ja, någorlunda.
Hejar på/håller på: Mina närmaste

Inga kommentarer: