tisdag, februari 10, 2009

Så var det Alla hjärtans dag på gång.


Man lär sig så länge man lever, heter det ju.
Bilden ovan får stå som symbol för de två tidigare alla hjärtansdagpresenterna jag ägnat någon möda åt i mitt liv. Och den mödan låg i att hitta ett kort med en lätt humoristisk kanin på som tog all edge av romantiken, och ge det till min dåvarande pojkvän. Själv fick jag, så vitt jag kan minnas, ingenting. Därav också försöket att själv ta edgen av det söta kring alla hjärtans dag.
Därför blev jag ,ska jag erkänna, redan tidigare lite tagen på sängen när det liksom kom på tal att det var centralt med Alla hjärtans dag. Men jag köpte det.
Jag var trots det inte beredd på kommentaren att jag inte skulle lägga ner för mycket pengar på en present.
En present ja.
Men förstås!
Och det vill jag ju ge också.
Men jag glömde bort att tänka på det själv.
Jag är egentligen sinnebilden av en ... man??

Inga kommentarer: