söndag, april 01, 2007

En kväll av mingel

Var på Sveavägen 68 igår och fick bland annat se rummet för socialdemokraternas styrelsemöten. Som den nörd man är kändes det förstås som det mest spännande man kan göra en lördagkväll! En väldigt trevlig tillställning hos S-studenter, träffade min gamla bekant Amir som var aktiv i DIK Student när jag var ordförande där. Amir har varit kårordförande i Karlstad, och eftersom jag bott ett år där och läst på universitetet har vi en hel del gemensamma erfarenheter att prata om. Nu arbetar han på Drivhuset, så det blev ett spännande samtal om entreprenörskapsanda.
Peter Giesecke, ordförande för Liberala Studenter var också på minglet, precis som Pelle Rödin från SFS.

Mötte sedan upp några från CUF och gick på Lino. Där träffade jag, för första gången Tomas Tobé (m) som sitter i arbetsmarknadsutskottet och är från mitt ursprungliga hemlän Gävleborg. Det var riktigt kul att prata med honom, och bland annat diskutera skillnaden mellan Bollnäs och Söderhamn. Vilket man kan säga är samma sak som jag diskuterade med Amir om, entreprenörskapsandan!

Nu ska jag piffa till mig för att gå på födelsedagskalas hos min vän Nina.
Ett söndagstips: lyssna på Vega ! Shake up your soul och The love song of Harold & Marion är världens bästa, och dessutom är det ett exempel på vilken underbart kreativ släkt jag kommer ifrån då sångaren är min kusin Nille Sandberg.

Inga kommentarer: