lördag, april 11, 2009

Sticker book


När jag senast var i Liverpool köpte jag två stycken böcker, en varsin till mina syskonbarn. Carl fick Going to school Sticker book som ni ser ovan, och med den satt vi och hade en gemytlig moster-systersonstund igår.
Boken går ut på att vissa ord har bytts ut mot en bild, den bilden ska man hitta ett matchande klistermärke till där ordet också står. Dessutom finns det på varje sida en gömd anka och hittar man den kan man triumferande klistra in ett I found the duck!-märke.
Vi ägnade cirka 45 minuter åt detta pyssel och hela tiden pratade jag och förklarade jag allt på engelska. Och tänka sig, till och med det oväntade momentet med ankan fixade Carl med bravur. Jag tror att han till slut inte tänkte på att jag pratade ovanligt (eftersom han precis innan frågat om Eiran också kunde prata "vanligt" och inte bara engelska) utan bara .. ja, hur funkar det egentligen? Kroppspråket?

Inga kommentarer: