fredag, april 10, 2009

God morgon världen, i dag är jag en tant!

Jag har varit vaken i 40 minuter och redan hunnit tänka två riktigt tantiga tankar, först över en artikel om dermal anchor (dvs ett slags implantant) och töjning och sedan över en intervju med en tjej som skulle åka till USA på en modelltävling.

I första fallet är det svårt att avgöra om det är dålig journalistik eller dåliga svar, men med argument som "det är mysigt att känna av dem, och det blir som en syssla för man sitter och petar på dem hela tiden" samt "jag har dem för jag tycker det ser tomt ut utan" blir jag nästan övertygad om att ungdomarna (ni ser bara mitt ordval här) inte har alla hästar i stallet när de väljer att göra olika typer av kroppsmodifieringar. Men självklart är det ju helt upp till dem att göra det om de nu tycker att det är fint och att det inte är något som jag förstår som tant. Fast bli inte helt överraskade ifall om butiksjobbet eller jobbet som vårdbiträde blir lite svårare att få pga snakebite - dvs två piercingar på varsin sida underläppen.

I det andra fallet var det en jättesöt tjej som hade blivit kontaktad av en svensk delegation till en tävling som gick av stapeln i Hollywood, och hon skulle nu tävla i modellklassen. Resan på 30 000 kronor skulle hon stå för själv, men det var en sådan unik chans och så vidare. Min styvpappa tyckte att allt verkade följa konstens alla regler, själv kände jag någon typ av varningssignal. Efter diskussionen med honom tänkte jag för mig själv "hade det varit min dotter så skulle... "

... och så insåg jag att jag vaknade upp denna långfredag och blivit en fullfjädrad tant!

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Ja nästa tisdag är du ju också med oss andra i yngre medelåldern. Varmt, varmt välkommen!!

Eva Cooper sa...

Hihi jag kommer ju passa alldeles ypperligt :)