onsdag, september 24, 2008

Eleonor Johansson är ordförande i DIK Student


Jag heter Eleonor Johansson och är ordförande för DIK Student.
Mitt förbund arbetar bland annat med att göra vägen kortare för studenter från studier till yrkesliv. Dels på individnivå med nätverksbyggande, söka-jobbkurser och karriärcoachning. Dels i ett större perspektiv med påverkan på utbildningspolitiken.

Jag är engagerad i DIK Student för att jag tycker att många universitets- och högskoleutbildningar är alldeles för teoretiska och skiljer sig alldeles för mycket från verkligheten och från vad arbetsgivarna kräver. DIK Student driver bland annat frågan om att mer praktiska inslag ska införas i utbildningen.

Den viktigaste utbildningspolitiska frågan just nu är att utbildningarna ska ha större anknytning till arbetslivet.

Just nu ser jag mest fram emot att träffa mina medstudenter i DIK Student efter sommaruppehållet och sätta igång med höstens arbete.

PS Eleonor är efterträdare till mig som 2003-2005 var ordförande i DIK Student DS

Inga kommentarer: