torsdag, mars 01, 2007

Och årets affärskvinna är.... Eva Westerberg!

Inspirerad efter Shenet-arrangemanget presenterade jag min nya idé för Carin, som köpte den rakt av och hjälpte till att vidareutveckla den. Att vi dessutom skulle ge två vänner möjlighet att få relevant arbetslivsanknytning gjorde inte saken sämre. Grundaren av Lotus Travel pratade på Shenet, och hon har blivit utnämnd till årets affärskvinna. Ni ska se om några år då vår idé har förverkligats och blivit en pangsuccé (förstås) vilka som blir årets affärskvinnor...

Imorgon ska jag prata lite mediahanterande med Sven-Erik och Jon, presschef samt kommunikationsstrateg på SACO. Därefter ska jag och Hanna (som förresten har fått ett extremt spännande nytt jobb på riksdagen) äta lunch med Anna König Jerlmyr, följt av ett möte på TCO. Kvällen ska avrundas i Magnus med fleras sällskap.

Davids kamp i Norrbotten fortsätter, precis som jag har varit inne på ett flertal gånger tidigare finns det mycket att influeras av i Danmark och flexicuritysystemet är helt klart ett av de sakerna. Arbetar med ett seminarium om de första stegen ut i arbetslivet som kommer vara i Italien i april och ett av de teman vi kommer att ha är "new sequrity deals",förmodligen med en dansk professor och expert på arbetsrätt efter tips av SACOs systerorganisation AC. Det är en spännande diskussion och min personliga åsikt är att det finns mycket att vinna av att på allvar göra en översyn av LAS med sina olyckliga insider-outsidereffekter. Rörlighet och trygghet i en kombination måste primeras mer på arbetsmarknaden. Nå, en mycket uppfriskande diskussion och jag vet att David kommer att stå på sig. Herregud- jag har ju varit hans vice ordförande! I know!

Inga kommentarer: