måndag, mars 05, 2007

Inspiration


Här har ni oss SACO Studentråds styrelse, revisor och nättidningsredaktör, bild från Stockholm Studio, Stina, Fimsuu, Oskar, Sara, Elin, Klara, jag, Dag och Maryam. Hanieh, Eva G och Henrik saknas. Dessutom är det idag sista dagen att nominera till den vakanta posten i styrelsen, har hört talas om ett flertal kandidater så det ska bli väldigt spännande att se vem som får komplettera bilden ovan.
Är i Berlin nu, en bra konferens som får mig inspirerad. Inspirerad när det gäller i princip det mesta här i livet. Det känns väldigt bra för när jag anlände igår kväll kände jag mig blasé... Jag hatar den känslan. Uppskattar ett liv som är som bowlingen i lördags, jag hade inte ner en kägla på fem gånger, sedan gjorde jag en strike och sedan en 9a. Mycket mer intressant så.
David C Bernvi skriver om Richard Branson, och det gör han rätt i. Jag började på en kurs i projektledning för ett antal år sedan, dock läste jag aldrig klart den men eftersom vi hade den boken som David nämner som kurslitteratur så var det inte bortkastad tid ändå. Den är grymt spännande och när det gäller inspirerande så poppar alltid Mr Branson upp. Lite galen och hämningslös på ett väldigt spännande sätt!
Om en stund ska jag till brittiska ambassaden i Berlin. För några år sedan var jag på den svenska. Märkligt, för jag har aldrig varit på ambassader i andra länder, i Tyskland är jag på väg till min andra.

Inga kommentarer: