måndag, mars 26, 2007

Studenter utan stil och smak?

Strålande väder, med söndag på Konserthusets trappa i solen med fint sällskap.

Sommartidens sämre effekter drabbade mig dock hårt, dels tidsloopar under lördagen och sedan alldeles för pigg i går kväll och död i morse. Fick snooza en timme. En timme!

När jag väl kom till kansliet hade jag fått en superfint handskrivet kuvert innehållandes en inbjudan till "... en exklusiv kväll där politiken, akademin, näringslivet och framtiden möts." Jag tror att det kommer bli en riktigt intressant kväll. Att få handskrivna kuvert är nuförtiden ovanligt och kan därför förgylla dagen.

I Uppsala har ett nytt kårparti registrerat sig, under namnet NSDAP. Men de vill bara väcka uppmärksamhet och har inte alls några nazistiska sympatier. Hur var det nu, all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet? Eller ett bevis på att studentikos "humor" gärna är både stil- och smaklös?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå, humor och humor. Tanken är att belysa att kårvalet är odemokratiskt och ointressant! Vi verkar för att få bort partipolitk från kåren. Valet av namn var väldigt medvetet.

Vi tror att vi genom denna uppmärksamhet får folk att läsa artikeln och tänka till.

Men vissta kan det slå fel, vad vet jag. Kristian Ombud/NSDAP