tisdag, januari 22, 2008

Resor och Beautiful business award

Den här dagen bara flyger fram! Har hunnit fått en massa bra saker gjort, tillfredställande då det bara är att bocka av en massa saker i att-göra-listan. Kontakter har tagits, föredrag skrivits, underlag till Saco-styrelsen likaså. Dessutom har jag ätit lunch med Olle, som jag var tillsammans med i slutet av 90-talet/början av 2000-talet och dessutom var sambo med under ett år i Stockholm. Vi har inte setts sedan kanske.. 2003 (?) så det var kul att träffas igen. Han var sig lik.

Annars har det också varit en dag präglad av reseaffärer. Alla olika typer av resor som ska bokas inför Brysselmötet i mars (när man ska vara gruppreseledare för 12 personer är det lite av ett pusslande) har nu kommit i hamn, tack vare fantastisk hjälp av Lisa som jobbar på Akademikerresor, den byrå som vi använder oss av. Dessutom kommer jag med största sannolikhet åka till den tyska staden Celle om några veckor för ett förberedelsemöte inför en stor europeisk ungdomsfacklig konferens som kommer att hållas i höst. Finansering av den internationella potten på Saco har säkrats, nu har jag också fått koll på var Celle ligger (nära Hannover) och har ett förslag på resplan. Förhoppningsvis kan det synkas ihop med Jukkas resplan, under förutsättning att även den internationella avdelningen på Akava tycker att det är ett viktigt möte. Vilket det ju är, och vilket de också borde tycka.

Jag fick just ett roligt besked, Angeli Sjöström från Processrum har gått vidare i Beautiful Business Award . Det är en nationell tävling arrangerad av Öhrlings PricewaterhouseCoopers och nätverket Driftig.nu Tävlingen lyfter fram spännande kvinnliga företagare i syfte att inspirera Sverige till ett mer hållbart företagande. Vinnaren offentliggörs på ett härligt mingelevenemang den 19 februari -och dit kan du anmäla dig kostandsfritt. Jag kan tyvärr inte gå på eventet, men jag håller tummarna på distans för Angeli!

Inga kommentarer: