tisdag, maj 15, 2007

What up in Berlin?

På söndag åker jag till Sevilla, för att måndag- torsdag vara på ETUC/Europafackets kongress och därefter ha lite turistande. Temat är On the offensive, och det kommer vara många diskussioner om vad Europafacket ska göra och vad medlemsorganisationerna ska göra.
Själv håller jag på att förbereda mitt anförande om studenter och studenters organisering som jag ska hålla. Ett spännande forum att tala i, kongressen för en organisation som marknadsför sig som "the voice of 60 millions workers". Barroso är för övrigt en av de övriga talarna!

Är det någon som vet vad det är som är på gång i Berlin första helgen i juni förresten?
Tydligen finns det endast ett fåtal hotell med lediga rum. Berlin har rätt många hotell. Är det inför G8-mötet i Rostock som börjar den 6 juni? Kollade upp hotellet där bla Goran från YS skulle bo, men det var fullt. Förhoppningsvis kan jag i alla fall bo på samma hotell som Jukka från Akava. Och inte bli kastad sten på. Framförallt inte det.

Mer Europa, idag har jag ätit lunch med Markus som har den fina titeln biträdande chef på Europaparlamentets informationskontor i Sverige. Verkar vara ett väldigt spännande uppdrag.

Gårdagens rapport från HSV kommenteras av SACO Studentråd i NA

Inga kommentarer: