onsdag, maj 02, 2007

Vintern rasat ut

Hemresan från Italien gick mycket snabbare- bara 10,5 h istället för 14 h. Mellanlandade endast i Bryssel. På vägen dit var det både Bryssel och Rom, tyvärr alldeles för kort tid i Rom med tanke på de mycket intressanta butikerna man såg skymta förbi i den raska promenaden mellan olika terminaler. Ja, ni vet jag och shopping...

Kom hem, halvsåg en Wallanderfilm, klev upp tidigt, åkte till SACO-kansliet för att jobba lite, skyndade till Systembolaget för att köpa några öl, försökte få tag på Sara och stämma tid och plats i Uppsala, lyckades till slut få tag på henne och möttes upp. En champangegalopp (i kön dit kände jag igen känslan från när man står och köar länge till en karusell, och när man sedan ser den kommer man på att det inte alls är den typ av karusell man tycker om). Men det var lite härlig festivalkänsla sina stunder inne på Snärkes område.

Grillfest hemma hos Kristina och Kenny, sedan fest på Dragarbrunn där jag mötte upp med min gamla Karlstadkursare Klara. Det var riktigt kul!

Jag och Sara sov över hemma hos Hanna, i går åkte vi hem skapligt tidigt. Låg och läste i soffan och plötsligt hade jag sovit ett bra tag. Yrvaken gick jag för att se om tidningen kommit, men det hade den förstås inte eftersom klockan bara var strax innan 21. Läste lite mer och somnade om och känner mig ruskigt utsövd idag. Positivt för då kunde jag åka till kontoret tidigt och börja mina förberedelser inför Jusekseminariet , Europapaneldebatten samt talet på Centerstudenters stämma till helgen.

Inga kommentarer: