tisdag, maj 29, 2007

Sista etappen på resan

En oväntad natt i Köpenhamn, några timmar i Malmö och sedan tåg upp till Stockholm. Allt detta med en försvunnen väska, så såg hemresan ut. Min väska har nu levererats till SACO-kansliet och jag känner mig hel igen. Genom de nya reglerna kring vätskor lägger jag liksom många andra necessären i resväskan. Det leder till komplikationer när väskan försvinner.

Har fått brev från Leijonborg där han svarar på de åsikter som framfördes i en debattartikel i GP för en tid sedan. Leijonborg skriver att han vill ytterligare öka utrymmet för lärosätena att erbjuda doktorander anställningar, och att under de närmaste 3 åren kommer900 miljoner tillföras universiteten i syfte att stärka svensk forskning och doktorandutbildning. För att den svenska forskningen ska kunna möta den internationella konkurrensen hoppas jag att satsningen går vägen.

Inga kommentarer: