onsdag, december 02, 2009

Ullaredskonsumtionen

I går till frukosten läste jag Lars Berges krönika där ord som beklämmande, deprimerande och nedslående används för att visa hur hemskt det är med Ullared. Jag störde mig på krönikan, men under dagen hanterade jag det inte mer än att tipsa mina kollegor om att läsa den. I dag får jag tips om det här blogginlägget som beskriver allt det jag reagerade på, men mer genomtänkt.

För precis som att det är de som har möjlighet och råd att åka med annat än Ryanair som klagar på lågprisbolagen och dess flygplatser och som vill begränsa den typen av resande så tycker gärna samma grupp att Lidl och Gekås står för moralens förfall. För många av de som handlar där är det ställen där man köper schampoo och bakplåtspapper till bra pris, fyndar strumpor och på så sätt får lönen att räcka till mer.
Och därmed också ökar sin frihet att använda sina pengar till andra saker.

Inga kommentarer: