torsdag, juli 05, 2007

"Jag vet inte precis vad jag ska göra när jag blir stor. Det finns jättemånga roliga saker som ingen kommit på ännu."

Mitt tema för den här veckan är att tänka väldigt mycket på kommunikation av olika slag. Vice ordförande Klara jobbar i sommar på Agrifack som har sitt kansli i SACO-huset, det betyder kreativa möten vid kaffeapparaten. Och varje gång så pratar jag uppspelt om antal träffar på hemsidor, statistik av olika slag, Facebook, länkar, hemsidor, bloggar, nyhetsbrev och så vidare. Det är ju så fantastiskt spännande! Till hösten kommer det se helt nytt ut på både http://www.saco.se/ och http://www.sacostudentrad.se/ , och det kommer bli så bra! Jag rekommenderar er förresten att besöka den sistnämnda sidan på onsdag, om ni inte är på plats i Almedalen där man också kan få tag på denna schyssta nyhet.

Var ikväll på vernissage genom Shenet av Fri Företagsamhet , väldigt många inspirerande människor och företagsidéer. Gabriel Sundqvist har jag varit i samma panel som, han är en riktigt slipad och rolig person, läs bara om hans ABB Galaxy Club!

Jag ska förresten sluta anteckna mina goda idéer i min mobil där det blir en aning begränsat skrivutrymme och precis som min gamla lärare William tipsade mig om skaffa mig en idébok. Är det inte kommunikation av något slag så överröser både Klara och jag varandra med "dagens företagsidé", och det vore ju jäkligt illa om vi inte gör allvar av åtminstone några av dem.

Ett annat tema denna vecka är att springa på Frank Nilsson. Tre gånger på 30 timmar, Stockholm är så stort!

Inga kommentarer: