onsdag, januari 31, 2007

Gräset grönare på andra sidan kärnkraftverket

Började i ottan med att ha möte tillsammans med Klara med verksamhetsrevisorerna Hanieh och Oskar. Jag gillar verkligen att Hanieh, som satt i styrelsen när jag först blev aktiv 2004 är tillbaka på något sätt i verksamheten!

Efter två timmars frukostmöte på det klassiska fiket Ofvandahls i Uppsala åkte jag, Klara och Hanieh till Stockholm. Hanieh avvek för lunch med vän medan jag och Klara tillsammans med Hanna E på SACO åt lunch med Hanna Berheim som jobbar med student-arbetsmarknadsfrågor på JUSEK. Mycket givande lunch, utbytte många erfarenheter och tankar. Ibland kikar man på goda exempel långt borta, när det finns så mycket spännande saker på nära håll, i federationen.

Och sedan var det dags för varumärkesreferensgruppen att mötas, och därefter dags för dagens mailskörd att tas tag i. Planeringen med Eurocadresseminariet som jag och Hanna jobbar med går så himla bra förresten! Ser verkligen fram emot den 16 mars.

Om ett tag ska jag åka hem till Ida som jobbar på DIK och dessutom är gammal studiekamrat till mig, där hon, jag, Lisa och Suzana ska äta middag och dricka lite vin, innan Suzana återvänder till England där hon är någon slags kulturpersonlighet. Vi fyra läste museologi tillsammans på Uppsala Universitet. Ska bli riktigt kul!

Dessutom måste jag säga att Maria Wetterstrand har en stor poäng i att fråga om Homer Simpson jobbar på de svenska kärnkraftverken. Ja, man undrar ju.

Inga kommentarer: