torsdag, oktober 08, 2009

Top bin Laden fashion.


I fucked Kleerup var ju lite av en snackisklänning när Ida Pyk använde den på Elle-galan.

Har inte märkt av något av henne sedan dess förrän jag idag på Svenskans ledarblogg hittar att det finns nya t-shirts av Pyk på PUB. Du kan få en variant med Sarkosy, Maud Olofsson eller varför inte Usama Bin Laden?
Att ligga med en popstjärna - som just då halva c-kändisligan tycktes ligga med- alternativt åtminstone stoltsera med det som ett tröjtryck må vara en sak. Men att ha en tröja med världens mest eftersökta terrorist på är en helt annan sak.
Och förklaringen till varför man skulle vilja ha det ligger inte i att man tillhör en generation som präglas av självutlevande individualism. Det ligger snarare i att man varken har koll eller smak.

8 kommentarer:

Anonym sa...

tvivlar någon på regimen?
såna ränder sitter i men

såna dom ska ha på nosen
törnen på den röda rosen

nuså krossar vi rasismen
blossar på karriärismen

därpå blir vi ganska höga
människor är inte tröga

självklart visar mighty swift
folket svansen vift vift vift

- Peter Ingestad, Solna

Mikaela sa...

Eller att man har humor? Du har verkligen svårt för kläder på skoj! :-)

Eva Cooper sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva Cooper sa...

Och ja, jag har verkligen svårt för det :) Den andra tröjan som jag skrev om, den var jag irriterad över i ett dygn innan jag skrev om det... :)

Kanske är det också ett bra sätt att komma tillbaka eftersom jag den här hösten känner att jag tappat mycket av min ursprungsenergi? :)

Maria sa...

Var och såg på Idas kläder under modeveckan, hon har gjort coola strumpbyxor också, som det var tryckt "Natural" och "legs" på. :-)

Hon har dom på sig här: http://www.elle.se/bloggar/ida-pyk.aspx?post=48269

Måste säga att jag nog såg tröjorna med Maud och Sarkozy som nåt slags politisk tanke. Oklart bara vad, men extremt kul att hon associerar politik till hopp. Vet inte om alla skulle skriva under på det annars...

Eva Cooper sa...

Hehe, coola stumpor!

Men Bin Laden till hopp? Verkligen?

Maria sa...

Alltså, jag ska inte göra mig till uttolkare av vad hon menar. Men jag hoppas att det finns hopp i världen, trots bin Laden. :-)

På baksidan av sarkozy och maud-tröjorna står det "Det finns hopp" på svenska resp franska. Vet inte om det står nåt på baksidan av bin Laden. Det kan man ju hoppas.

Eller så är det bara ett experiment för att se om nån vill gå runt med bin Laden på magen. Det vore intressant att se... :-)

Eva Cooper sa...

Kan så vara. Ingenting är vad det ser ut att vara.... :)