lördag, oktober 03, 2009

Klipp dig och skaffa dig ett jobb

Jag fick en inbjudan till ett lunchmöte som Norden i Fokus (Nordiska ministerrådets informationskontor i Stockholm) om nordiskt nytänkande om ungt utanförskap. Intressant, men framförallt fascineras jag av det faktum att man valt att ha bilden nedan som en illustration till diskussionen mellan nordiska politiker och nordiska ungdomar som själva har erfarenhet av att vara arbetslösa.
Jag vill ju bara säga "klipp dig och skaffa dig ett jobb eller låt åtminstone bli att använda t-shirten Jag är inte full förrän jag ligger på golvet och måste hålla i mig." Varför den bilden? Varför? Vad vill man signalera?

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Att man har humor? Kanske inte världens bästa, men kom igen nu tant Eva, du har ju inte fyllt 30 än :-)

Eva Cooper sa...

Jag vet att det var tantigt, men jag står för det! :D