torsdag, september 17, 2009

Att inte få sin vilja i genom


Min kompis frågade mig vad jag hade för tips för ett bra samboliv (för jag är efter två månader förstås expert på det) och jag sa snabbt att du måste ibland göra saker som han tycker är roligt även om du tycker att det är tråkigt -och NEJ, det här är inget sug-av-mannen-på-morgonen-annars-lämnar-han-dig-tips, utan handlar mer om tv-program och sånt. Ebbas kompis sa "Det ÄR skräckinjagande att inse att man inte får sin vilja i genom, men tro mig, det faller på plats. " och hon har så rätt.


Här har man liksom ägnat ett helt liv åt att vara en sann individualist som bestämmer själv.
Kan själv.
Gör själv.
Plötsligt finns det en underbar person som hur mycket han än älskar en inte tycker att Lipstick Jungle är värt att titta på.
Men eftersom det handlar om kompromisser så kan ju den där kvällen du la på att spela kort också göra att du nästa gång får en Sex and the city-kväll. Eller vad det nu kan vara.
Även om det först förstås kan kännas jävligt irriterande att inte få sin vilja i genom.

Inga kommentarer: