söndag, juli 26, 2009

Semester i Hälsingland

Jag och Eiran är sedan i förrgår i Hälsingland på semestertripp. Och eftersom vi bor i en husbil på mammas tomt känns det verkligen som semester också. I går åkte vi tillsammans med mamma och Kent till vad som får bli dagens sommartips: Axmarbrygga. Som vegetarian vet man med sig att en restaurang kan vara hur prisbelönt som helst utan att vara så himla bra på vegetarisk mat. En prisbelönt fiskrestaurang brukar definitivt vara i riskzonen. Men efter att ha varit i den ljuvliga miljön (som är värd besöket bara den) och ätit middagen kan jag konstatera att deras veg-lasagne förmodligen var den godaste jag ätit någonsin.

På kvällen cyklade vi och hälsade på syster med familj. Julia blev eld och lågor när jag kom och ropade högt "du är med på TV, du är med på TV". Eiran blev eld och lågor över min svågers gedigna musikstuido och gitarrsamling.

I eftermiddag börjar årets riktiga äventyr. Kanotturen. Återkommer med rapport om den.

Inga kommentarer: