söndag, januari 28, 2007

Lättklätt

Efter att ha avnjutit en fantastisk middag på Serwito , med en underbar mozzarellabruschetta till förrätt och grillade grönsaker med ost till huvudrätt, gick vi vidare till Riche och sedan Spy Bar. Och här måste jag ställa en central fråga- what's the deal med att vara barbent i ett jäkligt kallt Stockholm i januari???

Det var inte bara en tjej som sågs stå i köer, gå runt etcetera med kort kjol, bara spiror och sandaletter.. är det verkligen snyggare att ha blåflammiga ben av frostskador, än att ha strumpbyxor? Det är fel säsong med så mycket hud. Jag frös bara jag såg dem. Är jag un-fashion som inte förstår? Är jag en tant som sätter det praktiska framför det läckra?
Har jag ingen smak? Eller är det som Tori Spelling sa angående att Britney Spears flashade sig troslös ett antal gånger: Vi tjejer har inte alltid trosor på oss när vi är ute. Vi tjejer kanske inte alltid har på oss strumpor när det är skitkallt. Men att det skulle vara så både när det gäller trosor och strumpor är något som har gått mig förbi. Förmodligen något amerikanskt.

Var på jazzbrunch på Mosebacke idag. Rekommenderas verkligen, bra musik och ett rejält urval av rätter. Åt massor med plättar.

Dessutom.
Hur många artiklar på DN Debatt har Bo Rothstein per månad egentligen?
Och inom hur många ämnen?

Inga kommentarer: