tisdag, november 10, 2009

Smartness, rapphet och intelligens

Först läser jag min makthavare.se-kollega Andreas Henrikssons tweet till Sakine Madon
AHenriksson @Sakine i svensk politisk debatt premieras sällan smartness, rapphet och intelligens, bara tråkig hederlig trygghet a la middle-of-the road

och sedan ramlar jag på den socialdemokratiska bloggen In Your Faces mobilblogg med en bild från ett kommunfullmäktige(?) i går.

Och plötsligt kände jag att november liksom blev ännu gråare.
Värt att trycka på en extra gång är också att av de få unga politiker runt om i Sverige som valdes in efter valet 2006 kommer fyra av tio i höst att ha hoppat av. De har ersatts med någon som är i snitt 19 år äldre. Jag säger inte att de per automatik var smartare och rappare, men nog är det ett problem med bredden bland de förtroendevalda. Och partierna verkar inte fatta grejen.

Inga kommentarer: