onsdag, april 09, 2008

Oväntade gratulationer

En hel vecka innan jag lämnar landet igen, för att på inbjudan från EURES vara med i en paneldebatt i Bryssel om unga människor, arbetsmarknad och rörlighet. Kul! (Riktigt kul var att jag såg mailen om där Eurocadres executive officer kallade mig för "enthousiastic candidate for the panel". )

Men fram till dess så är det en hel del pappersarbete som ska gås igenom. I kväll var jag så uppstyrd att jag hoppade Sund Kommunikations fest och gick igenom de drygt 150 olästa mailen som fanns i inkorgen. Oväntat var t ex inbjudan till alumniträffar för gamla studenter på Journalisthögskolan. Oväntat eftersom jag aldrig satt min fot där. Ungefär lika oväntat som gratulationskortet från Moster Rut. Mig veterligen har jag ingen Moster Rut. Däremot fyller jag år om en och en halv vecka, vilket gör det hela något konstigt.

Inga kommentarer: