torsdag, april 10, 2008

I bland slår det mig vad jag är tacksam över att jag inte har man och barn. Jag tror att det skulle skapa ett visst dåligt samvete. När Betty var ordförande i Saco Studentråd hade hon flera barn. Det är rätt imponerande. Självklart får man lägga upp sin tid på annat sätt då, t ex göra som Ebba Lindsö tipsade om: varannan vecka sätter man familjen främst och varannan vecka jobbet. Men jag skulle lätt känna mig otillräcklig. Som sagt, det här med duktig-flicka...

I morgon fredag ska jag inleda dagen med frukost med Magnus, sedan ska jag jobba med en av vad som nu plötsligt visat sig vara tre rapporter som är på väg, därefter träffa styrelse-Magnus , styra upp en massa handlingar som ska ut till konferensen som vi anordnar i slutet av april (26-27 april närmare bestämt, riktigt spännande med vice ordförandeval, kårobligatoriediskussioner och crash course i påverkansarbete med bl a Gustav Stenlund från MUF och Mattias Vepsä från SSU).

Sen i helgen ska jag på ett mycket efterlängtat sätt umgås med mina vänner.

Inga kommentarer: