lördag, mars 22, 2008

Packa kappsäcken

Imorgon åker jag hem till Stockholm. Måndag ledigt och tid för att träffa min kompis Therese. Skönt med lite tid hemma också, för att t ex göra sådana spännande saker som att packa upp väskan innan man packar om den...

På tisdag ska jag luncha med Kristina som är chef för Skola och utbildning på Svenskt Näringsliv, samt förbereda mig inför veckans kommande övningar. Jag och resten av Saco Studentråds styrelse åker nämligen till Bryssel på onsdag för att bland annat ha styrelsemöte, träffa Christoffer Fjellner, bli guidade i Europaparlamentet och träffa representanter från Eurocadres. Jag måste lägga lite tid på att ha koll på mina papper med färdansvisningar, jag är inte bara ordförande- jag är reseledare också!

På lördag åker jag och Mikaela direkt från Bryssel till Helsingfors där vi ska på gala och representera Saco Studentråd. AOVA, vår finska systerorganisation, fyller 25 år och har en stor gala för att fira det. Ska bli riktigt kul, jag har bland annat blivit lovad att få lära mig lite finska sånger. Jag hoppas att några gamla AOVA-rävar är med också, vore kul att träffa dem som man numera bara har Facebookkontakt med. Ska under veckan fundera ut ett bra tal till födelsedagsorganisationen.

Ja, och sedan är det att vara i Stockholm två dagar för att därefter åka ett dygn till Köpenhamn för möte med den Nordiska fackliga samorganisationen, NFS, och bara åka hem för att vända kosan mot Storbritannien och minisemestern i London och sedan möte med Sacostyrelsen i Oxford.

Skönt att engelska funkar i alla länder. Jag kommer ju knappt veta var jag vaknar någonstans.

Inga kommentarer: