måndag, november 20, 2006

Vad betyder "Kaffepause"?

LSUs Repskap var en smått hysterisk historia, tiden hölls inte överhuvudtaget vilket ledde till att årsmötet avslutades i matsalen. Den förberedda tiden för valberedningen att presentera sina kandidater komprimerades till att bli en minut för att säga alla namn endast. När jag gick och satte mig på min plats efter att detta gjorts mindes jag inte ens att jag hade varit uppe på scenen för det blev så hetsigt allting.

Ändrade mig ca 10 gånger under dagen huruvida jag ville kandidera om till valberedningen eller inte. I slutändan kände jag att jag inte orkade leta reda på nomineringskommiteén och dra tillbaka min kandidatur utan jag lät i stället låta allt ha sin gång. Om det skulle finnas förtroende kvar för mig trots att valberedningens förslag till ordförande inte gick igenom ja.. då fanns jag ändå till förfogande. För framförallt så har det varit väldigt roligt att vara valberedare. Men det hindrade inte mig att ordentligt tappa hakan när jag faktiskt, trots att det var många som kandiderat till valberedningen, både var nomineringskommiteens förslag och valdes av Repskapet. Jag var inte riktigt beredd på det måste jag erkänna. Men det ska bli roligt, ett år till för att ordentligt bygga upp schyssta rutiner för valberedningsarbetet- vilket behövs!

Jag är dessutom kritisk till den falska marknadsföring "Kaffepause" var. Känns det inte relativt tydligt att "Kaffepause" innebär kaffe?
Jag trodde också det. Tji fick jag! Det var en smoothie! Visst, det är gott, men ett årsmöte utan ständig tillgång på koffein är inte ett bra årsmöte. Jag är inte värsta typen koffeinist (dricker inte ens kaffe varje dag) men på ett årsmöte är det ett måste.

Sov hemma hos Carin inatt för att få gångavstånd till min massör på Ringvägen. Ett bättre sätt att börja än sådan vecka som denna än med massage har jag svårt att komma på. Känner mig avslappnad och stärkt i en perfekt symbios.

Inga kommentarer: