fredag, april 09, 2010

Kramliberal

Elin Grelsson skriver underhållande och uppmärksammat om kramliberaler. I väntan på det stora Facebookstestet "Hur kramliberal är du?" så gör jag en egen liten utvärdering utifrån Elins definition av kramliberaler.

  1. Älskar kroppskontakt. Först tänkte jag "mja.. inte mer än genomsnittet" men sedan inser jag att mitt mått består av typ kramliberaler. Jodå, visst kramas jag. Och om jag är på det humöret så har jag ett översocialt flirtigt sätt att möta folk på. Och har jag druckit några glas champagne så kommer jag tycka om dig ännu mer. Det beror på att jag rent generellt tycker mycket om folk.
  2. Är frispråkig. Det beror verkligen på sällskapet. Och jag var mycket mer frispråkig förr i tiden. Fast jag sjunger gärna 90-talshits.
  3. Älskar att hypa andra kramliberaler. Ja, men det är klart. De är ju underbara.
  4. Är rå men hjärtlig. Vadå, är du kränkt eller?
  5. Är härlig. Jag är riktigt härlig, och ni skulle höra mitt skratt. Eller förresten, det har ni med största sannolikhet redan hört om ni någon gång träffat mig.
Jag skulle nog säga att jag har varit en 8 men sjunkit till en 6a på kramliberalsskalan. Vad tror ni?

Inga kommentarer: