tisdag, november 14, 2006

STIM-pengar i hemlighet

Jag ser fram emot att den här veckan blir klar så att allt arbete med LSU Valberedning lägger sig och jag får satsa fullt ut på SACO Studentråd. Det känns som att jag saknar lite redig utbildningspolitik dagar som denna då man pratar ut sitt mobilbatteri TVÅ gånger. Det ska bli oerhört intressant på Repskapet på lördag. Oerhört.

Det finns förslag från utbildningsdepartementet att man skall avpolitisera högskolestyrelserna, tack för det säger fröken Westerberg. (nu hittar jag ingen lämplig länk om detta men så är det i alla fall) Har alltid ställt mig skeptisk till hur det kan vara en kompetens i sig att vara t ex sosse. Hoppas att man kommer kunna efterleva det här på ett bra sätt. När det gäller de utnämningar som regeringen gjort hittills så har det ju verkat lite sisådär...

Får just höra att min sambo Sara har varit med i en musikvideo med Kicki Danielsson! Det här borde jag ha fått reda på tidigare! Sara var även en barnkör bakom (det här var alltså på 80talet) och fick fram tills för några år sedan STIM-pengar för detta. Hah, detta förgyllde min kväll!

Inga kommentarer: